środa,
Wskaźniki skuteczności reklamy
Skuteczność reklamy można mierzyć za pomocą różnych wskaźników. Ich analiza pomaga marketerom zrozumieć efektywność swoich kampanii reklamowych i dokonać niezbędnych dostosowań w celu optymalizacji.
Najważniejsze wskaźniki skuteczności reklamy
CTR (Click-Through Rate)
Stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby jej wyświetleń. Wskaźnik ten mierzy, jak często ludzie, którzy widzą reklamę, decydują się na kliknięcie.
Conversion Rate (Współczynnik Konwersji)
Procent użytkowników, którzy wykonali pożądaną akcję (np. zakup, zapis na newsletter) po zobaczeniu reklamy.
ROI (Return on Investment)
Miara rentowności, określająca stosunek zysków do kosztów reklamy. Mówi, ile zysku generuje każda wydana jednostka walutowa na reklamę.
Reach (Zasięg)
Liczba unikalnych odbiorców, którzy zobaczyli reklamę.
Frequency (Częstotliwość)
Średnia liczba razy, kiedy dany odbiorca zobaczył reklamę.
CPM (Cost Per Thousand Impressions)
Koszt uzyskania tysiąca wyświetleń reklamy.
Engagement Rate (Wskaźnik Zaangażowania)
Miara interakcji odbiorców z reklamą, np. liczba polubień, komentarzy, udostępnień w mediach społecznościowych.
Brand Awareness (Świadomość Marki)
Stopień, w jakim konsumenci rozpoznają i pamiętają markę.
Customer Lifetime Value (CLV)
Przewidywana wartość zysku przypisywana całkowitej przyszłej relacji z klientem.
Net Promoter Score (NPS)
Miara lojalności klientów w stosunku do firmy lub marki.