Przejdź do treści

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mrągowie

Xamarin

czwartek,

Xamarin

W roku 2000 firma MIcrosoft opublikowała platformę programistyczną .NET Framework. Wkrótce jej część nazwaną jako Common Language Infrastructure (CLI) udostępniono jako otwarty standard, dając możliwość powstania niezależnych i otwartych implementacji wykorzystywanych jako środowisko uruchomieniowe oprogramowania stworzonego w różnych językach. Z opcji tej skorzystała firma Ximian tworząc zestaw narzędzi pod nazwą Mono. Twórcami tego projektu byli współzałożyciele przedsiębiorstwa, Miguel de Icaza i Nat Friedman.

4 sierpnia 2003 roku spółka Ximian została przejęta przez firmę Novel. W 2010 roku Novel został wycofany z giełdy NASDAQ i włączony do holdingu Attachmate Group. Po przejęciu Attachmate zwolnił setki pracowników Novella, w tym programistów Mono, którego dalszy rozwój stanął wobec tego faktu pod wielkim znakiem zapytania. 16 maja 2011 roku Miguel de Icaza ogłosił na swoim blogu, że projekt będzie kontynuowany przez nowo utworzoną firmę Xamarin. Nazwa przedsiębiorstwa pochodzi od małpy Tamarin, literę T zastąpiono znakiem X. Pojawiły się wątpliwości co do legalności przedsięwzięcia, właścicielem praw do Mono było Attachmate, jednak wkrótce Xamarin otrzymał wieczystą licencję na Mono, MonoTouch i Mono na Androida.

Pod koniec 2012 roku Xamarin wydał Xamarin.Mac – wtyczkę do środowiska programistycznego MonoDevelop Integrated, co dawało programistom możliwość tworzenia aplikacji opartych na C# dla systemu operacyjnego Apple macOS. Trzy miesiące później firma ogłosiła wydanie Xamarin 2.0 zawirającego Xamarin Studio oraz mechanizmy pozwalające na wykorzystanie Visual Studio do tworzenia aplikacji dla Androida, iOS i Windows.

24 lutego 2016 roku Xamarin został przejęty przez Microsoft, stając się spółką zależną. Warunki umowy nie są znane, jednak spekulowano, że opiewała ona na sumę od 400 do 500 milionów dolarów. Obecnie Xamarin produkuje oprogramowanie rozszerzające platformę programistyczną .NET o narzędzia i biblioteki przeznaczone specjalnie do tworzenia aplikacji dla systemów Android, iOS, tvOS, watchOS, macOS i Windows. Do ich testowania udostępniono platformę Xamarin Test Cloud.

Artykuł: Harmonogram egzaminów maturalnych

Harmonogram egzaminów maturalnych

Artykuł: Staże w Hiszpanii

Staże w Hiszpanii

Artykuł: Conformité Européenne

Conformité Européenne

Artykuł: Display Stream Compression

Display Stream Compression

Artykuł: High Dynamic Range

High Dynamic Range

Nasze technikum

Technik informatyk

Szkoły dla dorosłych

Nasza szkoła

Pełna oferta edukacyjna

Oferta szkoły