wtorek,
Office 365
28 czerwca 2011 roku po raz pierwszy udostępniono zbiór aplikacji i usług Office 365. Jest to pakiet biurowy działający w chmurze uzupełniony dodatkowymi usługami. Korzystanie z tego produktu wiąże się z ponoszeniem okresowej opłaty w wysokości zależnej od wybranego planu. W przeciwieństwie do standardowo sprzedawanych programów wszystkie plany obejmują nieodpłatną aktualizację oprogramowania do nowszych wersji.
Firma Microsoft zapowiedziała Office 365 w październiku 2010 roku. W kwietniu następnego roku ukazała się publiczna wersja beta. 28 czerwca 2011 roku produkt stał się ogólnie dostępny. Po wydaniu pakietu Office 2013 platforma została zaktualizowana. Początkowo plany były przeznaczone dla firm, później wprowadzono ofertą dla użytkowników domowych i firma Microsoft rozpoczęła sprzedaż subskrypcji Office 365 w punktach sprzedaży detalicznej. Dla placówek edukacyjnych udostępniono bezpłatny plan Office 365 Education.
Podstawowe komponenty Office znane są klasycznych wersji pakietu biurowego firmy Microsoft. Są to aplikacje Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Access, Publisher we wersjach uruchamianych przez przeglądarkę internetową. Kolejnym składnikiem jest komunikator Microsoft Lync. Dodatkowe narzędzia to m.in. OneDrive, SharePoint Online, Microsoft Teams, Yammer, Skype dla firm, Outlook Online oraz Delve.