piątek,
Spam ma czterdzieści jeden lat
3 maja 1978 roku został rozesłany pierwszy reklamowy spam. W ten sposób Gary Thuerk reklamował wyroby producenta minikomputerów, firmy Digital Equipment Corporation. Reakcja odbiorców była bardzo negatywna, jednak odnotowano wzrost sprzedaży. Określenie „spam” w Internecie pojawiło dopiero się pod koniec lat osiemdziesiątych.
Mianem spamu określa się niechciane lub niepotrzebne wiadomości elektroniczne. Zjawisko to występuje nie tylko w poczcie elektronicznej, ale także pod inną postacią, np. SMS. Spam to rozsyłanie dużej ilości informacji o jednakowej treści do nieznanych sobie osób, które nie wyraziły wcześniej na to zgody. Niechciane wiadomości to nie tylko oferty handlowe.
SPAM to nazwa produktu amerykańskiej firmy Hormel Foods. Jest to konserwowa mielonka wieprzowa produkowana od lat 30. ubiegłego wieku. Nie wiadomo dlaczego termin SPAM zaczęto stosować w odniesieniu do wiadomości elektronicznych. Być może ma to związek ze skeczem Monty Pythona. Firma Hormel chroniąc swój znak towarowy, wytaczała procesy firmom wykorzystującym nazwę SPAM w swojej działalności, jednak przegrała wszystkie sprawy sądowe.