Przejdź do treści

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mrągowie

Konsola Game Boy Color

czwartek,

Konsola Game Boy Color

23 listopada 1998 roku do sklepów w Europie trafiła nowa przenośna konsola z firmy Nintendo. Prawie dwa miesiące wcześniej, 1 października, producent wprowadził ją do handlu na rodzimym rynku w Japonii.

Game Boy Color miał być odpowiedzią Nintendo na zarzuty stawiane poprzedniemu produktowi – konsoli Game Boy z 1989 roku. Najczęściej użytkownicy domagali się kolorowego ekranu. Przedstawiciele producenta próbowali tłumaczyć, że w rozrywce komputerowej kolory nie są najważniejsze, a monochromatyczny wyświetlacz jest przyjazny dla baterii, jednak zmiany wymuszone przez rynek były nieuniknione.

Na potrzeby konsoli Game Boy Color Nintendo opracowało ulepszony wyświetlacz kolorowy o mniejszym zapotrzebowaniu na prąd. Udało się zmniejszyć wymiary urządzenia, dzięki czemu stało się one bardziej wygodne w transporcie. Dwukrotnie zwiększono prędkość procesora oraz czterokrotnie pojemność kartridża. Producent zadbał o kompatybilność wsteczną, starsze kartridże z Game Boya były zgodne z nowym urządzeniem. Monochromatyczne gry ze starszego urządzenie wyświetlane były w odcieniach szarości.

Mimo wielkiej konkurencji na rynku, konsole z rodziny Game Boy były bardzo popularnymi urządzeniami. Sprzedano łącznie 118 milionów egzemplarzy. Seria Game Boy była produkowana w latach 1989–2003 co jest w przypadku współczesnych urządzeń elektronicznych niesamowitym osiągnięciem.

Specyfikacja techniczna

  • procesor – Sharp Corporation LR35902 8 MHz (zgodny z 8-bit Zilog Z80);
  • wyświetlacz ciekłokrystaliczny o rozdzielczości 160 × 144 pikseli i palecie 32768 kolorów, z możliwością wyświetlania jednocześnie 56 barw;
  • pamięć RAM 32 kB;
  • maksymalna pojemność kartridża 8 MB;
  • wymiary 133,5 × 78 × 27,4 mm;
  • waga 138 g;
  • dźwięk FM stereo;
  • zasilanie to dwie baterie AA wystarczające maksymalnie na 10 godzin użytkowania urządzenia lub zewnętrzny dodatkowy zasilacz 3 V DC 0,6 W.

Konsole z rodziny Game Boy

Game Boy

Artykuł: DRAM Speculative Leadoff

DRAM Speculative Leadoff

Artykuł: Burst Mode DMA

Burst Mode DMA

Artykuł: Tryby DMA

Tryby DMA

Artykuł: DMA w kontekście historycznym

DMA w kontekście historycznym

Artykuł: Bezpośredni dostęp do pamięci

Bezpośredni dostęp do pamięci

Nasze technikum

Technik informatyk

Szkoły dla dorosłych

Nasza szkoła

Pełna oferta edukacyjna

Oferta szkoły