środa,
Microsoft Office 95
24 sierpnia 1995 roku na rynek trafiła kolejna edycja pakietu biurowego z firmy Microsoft. Microsoft Office 95 debiutował razem z systemem Windows 95, stąd nazywany był także jako Microsoft Office for Windows 95. Była to pierwsza 32-bitowa wersja tego pakietu. MS Office 95 był kompatybilny z systemami Windows 95, Windows NT 3.51, Windows NT 4.0 i Windows 98. Rok po jego premierze ukazała się nowa wersja pakietu – Microsoft Office 97. Wsparcie techniczne dla Microsoft Office 95 zakończyło się wraz z końcem roku 2001.
MS Office 95 sprzedawany był w dwóch wersjach, Standard oraz Professional. W wersji standard dostępne były następujące aplikacje:
- edytor tekstu Word;
- arkusz kalkulacyjny Excel);
- edytor prezentacji PowerPoint;
- aplikacja do zarządzania czasem Schedule+;
- program do łączenia wielu plików typu OLE2.0 o nazwie Binder.
Do wersji Professional dołączano dodatkowo system obsługi relacyjnych baz danych Microsoft Access. Wszystkie programy pakietu obsługiwały technologię Object Linking and Embedding w wersji drugiej umożliwiającą wymianę danych między aplikacjami. Firma Microsoft oferowała kilka aplikacji określanych jako „kompatybilne z Microsoft Office 95”: Microsoft Project 4.1a, Microsoft Publisher 3.0 oraz Microsoft FrontPage 1.1.
Minimalne wymagania sprzętowe MS Office 95
- procesor 386DX;
- 8 MB pamięci RAM;
- 28 MB miejsca na dysku.