sobota,
IBM Personal System/2
2 kwietnia 1987 roku na rynek trafiła trzecia generacja komputerów osobistych firmy IBM. Komputery IBM Personal System/2 znane były także pod nazwą PS/2.
Seria PS/2 była próbą odzyskania kontroli nad rynkiem komputerów PC. Wprowadzono nowe zasady licencjonowania oraz mnóstwo nowych technologii niekompatybilnych z dotychczasowym standardem:
- 32-bitowa magistrala Micro Channel Architecture (MCA);
- karty graficzne Video Graphics Array (VGA) lub MultiColor Graphics Array (MCGA);
- dyskietki 3,5 cala o pojemności 1,44 MB;
- złącza PS/2;
- układ UART 16550 zapewniający kontrolę portów szeregowych;
- 72-pinowe moduły SIMM (pamięci RAM);
- system operacyjny OS/2.
W 1987 roku rynek był zalany tańszymi i wydajniejszymi urządzeniami innych producentów w dotychczasowym standardzie IBM PC. Seria IBM PS/2 okazała się wielką porażką, jednak wiele z jej innowacji technicznych na wiele lat zagościło na komputerach PC.
Kampania reklamowa, która towarzyszyła komputerowi IBM PS/2, została bardzo źle oceniona przez kierownictwo IBM. Firma w tamtych latach wydawała na reklamę 500 milionów dolarów rocznie. Po kampanii IBM PS/2 zrezygnowano z usług dotychczasowych agencji reklamowych, była to największa tego typu zmiana dostawców reklam w historii.