środa,
Cathode-Ray Tube Amusement Device
14 grudnia 1948 roku w Stanach Zjednoczonych przyznano patent na pierwszą grę wideo.
W 1947 roku amerykańskich fizyków opracowało projekt elektronicznej gry interaktywnej. Byli to Thomas T. Goldsmith Jr. i Estle Ray Mann. Ich gra była prostym symulatorem rakiety w formie elektromechanicznego urządzenia niezawierającego żadnych programowalnych elementów.
Udostępniony dla gracza ekran symulował wyświetlacz radaru. Umieszczano na nim przezroczystą nakładkę z zaznaczonymi samolotami i innymi celami. Gracz przy pomocy pokrętła sterował świetlną kropką, która symulowała rakietę i w odpowiednim momencie przyciskiem inicjował strzał. W przypadku uzyskania trafienia ekran nagle rozjaśniał się, symulując eksplozję. Gracz mógł samodzielnie modyfikować układ w celu zwiększenia trudności rozgrywki, jednak musiał w takim przypadku mieć ogólną wiedzę na temat ówcześnie stosowanej elektroniki.
Wyprodukowano jedynie kilka kopii „kineskopowego urządzenia rozrywkowego”. Koszt produkcji był stosunkowo wysoki, a urządzenie było zupełnie nowatorskie i ciężko było zdobyć klientów. Uważa się je za ciekawostkę z okresu wczesnej historii gier video.