Przejdź do treści

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mrągowie

Cathode-Ray Tube Amusement Device

środa,

Cathode-Ray Tube Amusement Device

14 grudnia 1948 roku w Stanach Zjednoczonych przyznano patent na pierwszą grę wideo.

W 1947 roku amerykańskich fizyków opracowało projekt elektronicznej gry interaktywnej. Byli to Thomas T. Goldsmith Jr. i Estle Ray Mann. Ich gra była prostym symulatorem rakiety w formie elektromechanicznego urządzenia niezawierającego żadnych programowalnych elementów.

Udostępniony dla gracza ekran symulował wyświetlacz radaru. Umieszczano na nim przezroczystą nakładkę z zaznaczonymi samolotami i innymi celami. Gracz przy pomocy pokrętła sterował świetlną kropką, która symulowała rakietę i w odpowiednim momencie przyciskiem inicjował strzał. W przypadku uzyskania trafienia ekran nagle rozjaśniał się, symulując eksplozję. Gracz mógł samodzielnie modyfikować układ w celu zwiększenia trudności rozgrywki, jednak musiał w takim przypadku mieć ogólną wiedzę na temat ówcześnie stosowanej elektroniki.

Wyprodukowano jedynie kilka kopii „kineskopowego urządzenia rozrywkowego”. Koszt produkcji był stosunkowo wysoki, a urządzenie było zupełnie nowatorskie i ciężko było zdobyć klientów. Uważa się je za ciekawostkę z okresu wczesnej historii gier video.

Artykuł: Teoria emocji kolorów

Teoria emocji kolorów

Artykuł: DRAM Speculative Leadoff

DRAM Speculative Leadoff

Artykuł: Burst Mode DMA

Burst Mode DMA

Artykuł: Tryby DMA

Tryby DMA

Artykuł: DMA w kontekście historycznym

DMA w kontekście historycznym

Nasze technikum

Technik informatyk

Szkoły dla dorosłych

Nasza szkoła

Pełna oferta edukacyjna

Oferta szkoły