Anglik Thomas Savery opatentował jeden z pierwszych silników parowych.
Maszyna parowa zastosowana do napędu maszyn o ruchu posuwisto-zwrotnym (pompy odwadniające kopalnie).
Maszyna parowa użyta do napędu maszyn o ruchu obrotowym.
Maszyna parowa użyta do napędu miechów hutniczych.
Pierwszy pojazd parowy – Nicolas-Joseph Cugnot, Paryż.
Pierwsza walcownia z walcarkami i innymi maszynami napędzanymi parą – J. Wilkinson, Anglia.
Pierwsze próby z łodzią o napędzie parowym – C. F. Jouffroy d'Abbans, rzeka Saona koło Lyonu.
Parowy holownik rzeczny „Charlotte Dundas” – W. Symington, Anglia.
Koparka z silnikiem parowym – O. Evans, Ameryka.
Przemysłowa kolejka parowa na szynach – R. Trevithick, Anglia.
Pierwszy działający parostatek.
Szybkobieżna maszyna drukarska – F. Koenig, Londyn.
Druk gazety przy użyciu maszyny Koeniga.
Pierwszy rejs przez Atlantyk parostatku „Savannah”, Nowy Jork-Liverpool.
Pierwszy eksploatowany dyliżans parowy – G. Gurney, Anglia.
Pierwsza linia kolei żelaznej – G. Stephenson, Anglia.
Pierwszy rejs przez Atlantyk parostatku bez użycia żagli - „Sirius”.
Młot parowy do kucia metali – J. Nasmyth, Anglia.
Przemysłowa produkcja ciągników parowych – Anglia, Francja.
Orka za pomocą dwóch lokomobil parowych – Anglia.
Prototyp sterowca – balon ze śmigłem napędzanym silnikiem parowym – J. H. Giffard, Francja.
Pierwsza winda osobowa z napędem parowym – E. G. Otis, Nowy Jork.
Parowe walce drogowe.
Pierwszy zbiornikowiec parowy – „Zoroaster”, Morze Kaspijskie.